Методична розробка може бути як індивідуальною, так і колективною. Вона спрямована на професійно-педагогічне вдосконалення викладача або майстра виробничого навчання або якості підготовки з основних професій в ПТНЗ.
Методична розробка може бути:
-конкретного уроку;
-серії уроків;
-теми програми:
-приватної (авторської) методики викладання предмета;
-загальної методики викладання предметів;
-нових форм, методів або засобів навчання і виховання;
До методичної розробки пред'являються досить серйозні
вимоги. Тому, перш ніж приступити до її написання необхідно:
- ретельно підійти до вибору теми розробки. Тема
повинна бути актуальною, відомою педагогу, по даній темі у педагога повинен
бути накопичений певний досвід;
- визначити мету методичної розробки;
- уважно вивчити літературу, методичні
посібники, позитивний досвід з обраної теми;
- скласти план і визначити структуру методичної
розробки;
- визначити напрямки майбутньої роботи.
На початку роботи по складанню методичної розробки
необхідно чітко визначити її мету. Наприклад, мета може бути
наступною: визначення форм і методів вивчення змісту теми; розкриття досвіду
проведення уроків з вивчення тієї чи іншої теми навчальної програми; опис видів
діяльності педагога і учнів; опис методики використання сучасних технічних та
інформаційних засобів навчання; здійснення зв'язку теорії з практикою на
уроках; використання сучасних педагогічних технологій або їх елементів на
уроках і т.д.
Вимоги, що пред'являються до методичної розробки:
o Зміст методичної розробки повинен
чітко відповідати темі та меті.
o Зміст методичної розробки має бути
таким, щоб педагоги могли отримати відомості про найбільш раціональні
організації навчального процесу, ефективності методів і методичних прийомів,
формах викладання навчального матеріалу, застосування сучасних технічних та
інформаційних засобів навчання.
o Авторські (приватні) методики не
повинні повторювати зміст підручників і навчальних програм, описувати
досліджувані явища і технічні об'єкти, висвітлювати питання, викладені в
загально педагогічній літературі.
o Матеріал повинен бути
систематизований, викладений максимально просто і чітко.
o Мова методичної розробки має бути
чіткою, лаконічною, грамотною та переконливою. Застосовувана термінологія
повинна відповідати педагогічному тезаурусу.
o Рекомендовані методи, методичні прийоми,
форми та засоби навчання повинні бути чітко обґрунтовані посиланнями на свій
педагогічний досвід.
o Методична розробка повинна
враховувати конкретні матеріально-технічні умови здійснення навчально-виховного
процесу.
o Орієнтувати організацію
навчального процесу в напрямі широкого застосування активних форм і методів
навчання.
o Методична розробка повинна
розкривати питання «Як вивчати».
o Має містити конкретні матеріали,
які може використовувати педагог у своїй роботі (картки-завдання, зразки
дидактичних матеріалів, плани уроків, інструкції для проведення лабораторних
робіт, картки-схеми, тести, рівневі завдання і т.д.).
Структура методичної розробки уроку:
- анотація;
- зміст;
- вступ;
- основна частина;
- висновок;
- список використаних джерел.
В анотації (3-4 пропозиції) коротко вказується якій
проблемі присвячується методична розробка, які питання розкриває, кому може
бути корисна.
У вступі (1-2 сторінки) розкривається актуальність
даної роботи, тобто автор відповідає на питання, чому він вибрав цю тему і яке
її місце у змісті освіти.
Структура методичної розробки уроку
теоретичного навчання
В основній частині можна виділити наступні розділи:
методичне обгрунтування теми;
методичні рекомендації з проведення уроку;
план уроку (з технологічною картою);
дидактичний матеріал до уроку (можна не виділяти у вигляді додатків);
список літератури (джерел) для учнів;
список літератури для педагогів.
Загальні вимоги до оформлення методичної розробки
Загальний обсяг методичної розробки повинен становити
не менше 24 аркушів комп'ютерного тексту (шрифт - 14 або 15). Якщо методична
розробка це розробка лише одного уроку, то не менше 10 аркушів.
Обсяг основного змісту - не менше половини усього
рукопису.
Обсяг додатків не лімітується, але вони повинні
відповідати тексту (посилання на них у тексті обов'язкові).
Список використаних джерел повинен містити 10-15 назв.
Якщо розробка носить тільки практичний характер, що не вимагає теоретичних
посилань, то список використаних джерел можна опустити.
Немає коментарів:
Дописати коментар