понеділок, 15 квітня 2019 р.

Самоосвітня діяльність майстра виробничого навчання

Самоосвіта майстра виробничого навчання являє собою самостійну пізнавальну діяльність педагога, яка спрямована на розвиток його методичної компетентності та визначається внутрішньою мотивацією, високим рівнем самоконтролю і самоорганізацією праці.
Зміст самоосвітньої діяльності майстра виробничого навчання включає науково-дослідну роботу над методичною проблемою, вивчення філософської, науково-педагогічної, навчально-методичної, психологічної літератури, участь у групових та колективних формах методичної роботи, вивчення досвіду своїх колег, теоретичну роботу і практичну апробацію власних методичних напрацювань.
Самоосвітню діяльність майстра виробничого навчання можна розглядати як сукупність декількох «само»:
самооцінка - вміння оцінювати свої можливості;
самооблік - вміння брати до уваги наявність своїх якостей;
самовизначення - вміння вибрати своє місце в методичній роботі навчального закладу, усвідомлювати свої інтереси в цій діяльності;
самоорганізація - вміння знайти джерело пізнання й адекватні своїм можливостям форми самоосвіти, планувати, організовувати робоче місце та методичну діяльність;
самореалізація - реалізація особистістю своїх методичних можливостей;
самокритичність - вміння критично оцінювати перевагу та недоліки власної методичної роботи;
самоконтроль - здатність контролювати свою методичну діяльність;
саморозвиток - результат самоосвіти.
Саме формуючи цю сукупність «само», можна передбачати свідому самоосвітню діяльність майстра виробничого навчання, яка б сприяла підвищенню рівня методичної компетентності педагога.
Результатом самоосвітньої діяльності майстра виробничого навчання може бути розробка теми дослідження, робота над власною науково-методичною проблемою, атестаційна творча робота, підготовка виступу на семінар, конференцію тощо.
Таким чином, безперервність процесу професійного самовдосконалення майстрів виробничого навчання забезпечується завдяки розробці власної програми, яка передбачає визначення близької і віддаленої перспектив. Такий підхід до організації методичної, науково-методичної діяльності формує в педагога вміння визначити перспективу свого професійного зростання й відчути у цьому стійку потребу, незалежно від ступеня вдосконалення його педагогічної майстерності.


Немає коментарів:

Дописати коментар